[이용 약관]

제1조(목적)

  • 본 약관은 www.sugarlane.kr(이하 ‘사이트’)을 운영하는 ‘슈가레인 베이킹 스튜디오'(이하 ‘회사’)에서 제공하는 인터넷 관련 서비스(이하 ‘서비스’라 한다)를 이용함에 있어 이용자의 권리, 의무 및 책임사항을 규정함을 목적으로 합니다.
  • ※「PC통신, 무선 등을 이용하는 전자상거래에 대해서도 그 성질에 반하지 않는 한 이 약관을 준용합니다.」

제2조(정의)

  • ‘사이트’란 회사가 상품을 이용자에게 제공하기 위하여 컴퓨터 등 정보통신설비를 이용하여 ‘상품 등’을 거래할 수 있도록 설정한 가상의 영업장을 말하며, 아울러 사이버몰을 운영하는 사업자의 의미로도 사용합니다. 현재 ‘회사’에서 운영하는 ‘사이트’는 sugarlane.kr이며, 더불어 서비스하는 안드로이드, iOS 환경의 웹과 앱을 포함합니다.
  • ‘이용자’란 ‘사이트’에 회원등록을 한 자로서, 계속적으로 ‘사이트’가 제공하는 서비스를 이용할 수 있는 자를 말합니다.
  • ‘비밀번호’란 회원의 동일성 확인과 권익 및 비밀보호를 위하여 회원 스스로가 설정하여 ‘사이트’에 등록한 영문과 숫자의 조합을 말합니다.
  • 본 약관에서 정의되지 않은 용어는 관계법령이 정하는 바에 따르며, 그 외에는 일반적인 상관례에 의합니다.

제3조 (약관 등의 명시와 설명 및 개정)

  • ‘회사’는 이 약관의 내용과 상호 및 대표자 이름, 소재지 주소, 전화번호, 전자우편주소, 사업자등록번호 등을 회원이 쉽게 알 수 있도록 ‘사이트’의 초기 ‘서비스’ 화면에 게시합니다. 다만, 약관의 구체적 내용은 회원이 연결화면을 통하여 볼 수 있습니다.
  • ‘회사’는 『전자상거래 등에서의 소비자보호에 관한 법률』, 『약관의 규제 등에 관한 법률』, 『전자거래 기본법』, 『전자 서명법』, 『정보통신망 이용촉진 등에 관한 법률』, 『소비자기본법』 등 관계법령을 위배하지 않는 범위에서 이 약관을 개정할 수 있습니다.
  • ‘회사’가 약관을 개정할 경우에는 적용일자 및 개정사유를 명시하여 현행 약관과 함께 ‘사이트’의 초기화면에 그 적용일자 7일 이전부터 적용일자 전일까지 공지합니다. ‘회사’가 약관을 개정할 경우에는 그 개정약관은 그 적용일자 이후에 체결되는 계약에만 적용되고 그 이전에 이미 체결된 계약에 대해서는 개정전의 약관조항이 그대로 적용됩니다. 다만 이미 계약을 체결한 회원이 개정약관 조항의 적용을 받기를 원하는 뜻을 제3항에 의한 개정약관의 공지기간 내에 ‘회사’에 송신하여 ‘회사’의 동의를 받은 경우에는 개정약관 조항이 적용됩니다. 제3항에 따라 공지된 적용일자 이후에 회원이 ‘회사’의 ‘서비스’를 계속 이용하는 경우에는 개정된 약관에 동의하는 것으로 봅니다. 개정된 약관에 동의하지 아니하는 회원은 언제든지 자유롭게 ‘서비스’ 이용계약을 해지할 수 있습니다.이 약관에서 정하지 아니한 사항과 이 약관의 해석에 관하여는 전자상거래 등에서의 소비자보호에 관한 법률, 약관의 규제 등에 관한 법률, 공정거래위원회가 정하는 전자상거래 등에서의 소비자 보호지침 및 관계법령 또는 상관례에 따릅니다.

제4조 (계약의 성립)

  • ‘회사’는 제9조와 같은 구매신청에 대하여 다음 각 호에 해당하면 승낙하지 않을 수 있습니다. 다만, 미성년자와 계약을 체결하는 경우에는 법정대리인의 동의를 얻지 못하면 미성년자 본인 또는 법정대리인이 계약을 취소할 수 있다는 내용을 고지하여야 합니다.
  • ‘가입신청자’가 이 약관에 의하여 이전에 회원자격을 상실한 적이 있는 경우. 다만, 회원자격 상실 후 3개월이 경과한 자로서 ‘회사’의 회원 재가입 승낙을 얻은 경우에는 예외로 함.
  • 등록내용에 허위의 정보를 기재하거나, 기재누락, 오기가 있는 경우
  • 회원가입일 현재 만 14세 미만인 경우
  • 이미 가입된 회원과 이름 및 전자우편주소가 동일한 경우
  • 부정한 용도 또는 영리를 추구할 목적으로 본 ‘서비스’를 이용하고자 하는 경우
  • 회원의 귀책사유로 인하여 승인이 불가능하거나 기타 규정한 제반 사항을 위반하며 신청하는 경우
  • 기타 이 약관에 위배되거나 위법 또는 부당한 이용신청임이 확인된 경우 및 ‘회사’가 합리적인 판단에 의하여 필요하다고 인정하는 경우
  • ‘회사’는 ‘서비스’ 관련 설비의 여유가 없거나, 기술상 또는 업무상 문제가 있는 경우에는 승낙을 유보할 수 있습니다. 제2항에 따라 회원가입신청의 승낙을 하지 아니하거나 유보한 경우, 이 경우 ‘회사’는 원칙적으로 이를 ‘가입신청자’에게 알리도록 합니다. 이용계약의 성립시기는 ‘회사’가 가입완료를 신청절차상에서 표시한 시점으로 합니다.
  • ‘회사’는 회원에 대해 ‘회사’정책에 따라 등급별로 구분하여 이용시간, 이용횟수, ‘서비스’ 메뉴 등을 세분하여 이용에 차등을 둘 수 있습니다.
  • ‘회사’는 회원에 대하여 『영화 및 비디오물의 진흥에 관한 법률』 및 『청소년 보호법』 등에 따른 등급 및 연령준수를 위해 이용제한이나 등급별 제한을 할 수 있습니다.

제5조 (회원가입)

  • 이용자는 ‘회사’가 정한 가입 양식에 따라 회원정보를 기입한 후 이 약관에 동의한다는 의사표시를 함으로서 회원가입을 신청합니다.
  • ‘회사’는 제1항과 같이 회원으로 가입할 것을 신청한 이용자 중 다음 각 호에 해당하지 않는 한 회원으로 등록합니다.
  • 가입신청자가 이 약관 제7조제3항에 의하여 이전에 회원자격을 상실한 적이 있는 경우, 다만 제7조제3항에 의한 회원자격 상실 후 3년이 경과한 자로서 “회사”의 회원재가입 승낙을 얻은 경우에는 예외로 한다.
  • 등록 내용에 허위, 기재누락, 오기가 있는 경우
  • 부정한 용도 및 영리를 추구할 목적으로 본 ‘서비스’를 이용하고자 하는 경우
  • 회원의 귀책사유로 인하여 승인이 불가능하거나 기타 규정한 제반 사항을 위반하며 신청하는 경우
  • 기타 본 약관에 위배되거나 위법 또는 부당한 이용신청임이 확인된 경우
  • 기타 회원으로 등록하는 것이 “사이트”의 기술상 현저히 지장이 있다고 판단되는 경우
  • 회원가입계약의 성립 시기는 “사이트”의 승낙이 회원에게 도달한 시점으로 합니다.
  • 회원가입계약의 성립 시기는 “회사”가 가입완료를 신청절차상에서 표시한 시점으로 합니다.

제6조 (개인정보의 변경)

  • 회원은 개인정보 관리 화면을 통하여 언제든지 본인의 개인정보를 열람하고 수정할 수 있습니다.

제7조 (회원 탈퇴 및 자격 상실 등)

  • 회원은 “회사”에 언제든지 탈퇴를 요청할 수 있으며 “회사”는 규정에 따라 이를 처리합니다.
  • 회원이 다음 각 호의 사유에 해당하는 경우, “회사”는 회원자격을 제한 및 정지시킬 수 있습니다.
  • 다름 사람의 ‘사이트’ 이용을 방해하거나 그 정보를 도용하는 등 전자상거래질서를 위협하는 경우
  • ‘사이트’를 이용하여 법령과 공서양속에 반하는 행위를 하는 경우
  • ‘사이트’의 운영과 관련하여 허위사실 유포 혹은 ‘회사’의 명예를 실추시키는 경우
  • ‘사이트’의 이용과정에서 직원에게 폭언, 협박 또는 음란한 언행 등으로 운영을 방해하는 경우
  • ‘사이트’를 통해 ‘상품 등’을 구매한 후 정당한 이유 없이 상습 또는 반복적으로 취소/반품하여 업무를 방해하는 경우
  • ‘회사’가 회원 자격을 제한/정지시킨 후 동일한 행위가 2회 이상 반복되거나 30일 이내에 그 사유가 시정되지 아니하는 경우 “회사”는 회원자격을 상실시킬 수 있습니다.
  • ‘회사’가 회원자격을 상실시키는 경우에는 회원등록을 말소합니다. 이 경우 회원에게 이를 통지하고, 회원등록 말소 전에 최소한 30일 이상의 기간을 정하여 소명할 기회를 부여합니다.

제8조(회원의 ID 및 비밀번호에 대한 의무)

  • 제17조의 경우를 제외한 ID와 비밀번호에 관한 관리책임은 회원에게 있습니다.
  • 회원은 자신의 ID 및 비밀번호를 제3자에게 이용하게 해서는 안됩니다.
  • 회원이 자신의 ID 및 비밀번호를 도난당하거나 제3자가 사용하고 있음을 인지한 경우에는 바로 “회사”에 통보하고 “회사”의 안내가 있는 경우에는 그에 따라야 합니다.

제 9조 (회원의 의무)

  • 이용자는 다음 행위를 하여서는 안 됩니다.
  • 신청 또는 변경시 허위 내용의 등록
  • 타인의 정보 도용
  • ‘회사’ 게시된 정보의 변경
  • ‘회사’가 정한 정보 이외의 정보(컴퓨터 프로그램 등) 등의 송신 또는 게시
  • ‘회사’ 기타 제3자의 저작권 등 지적재산권에 대한 침해
  • ‘회사’ 기타 제3자의 명예를 손상시키거나 업무를 방해하는 행위
  • 외설 또는 폭력적인 메시지, 화상, 음성, 기타 공서양속에 반하는 정보를 ‘사이트’에 공개 또는 게시하는 행위
  • 기타 관계법령이나 “회사”에서 정한 규정에 위배되는 행위

제10조 (회원의 게시물)

  • 회원이 작성한 게시물에 대한 모든 권리 및 책임은 이를 게시한 회원에게 있으며, ‘회사’는 회원이 게시하거나 등록하는 ‘서비스’의 내용물이 다음 각 항에 해당한다고 판단되는 경우에 사전통지 없이 삭제할 수 있고, 이에 대하여 ‘회사’는 어떠한 책임도 지지 않습니다.
  • 다른 회원 또는 제3자를 비방하거나 중상모략으로 명예를 손상시키는 내용인 경우
  • 공서양속에 위반되는 내용일 경우
  • 범죄적 행위에 결부된다고 인정되는 경우
  • ‘회사’의 저작권, 제3자의 저작권 등 기타 권리를 침해하는 내용인 경우
  • 회원이 ‘사이트’와 게시판에 음란물을 게재하거나 음란사이트를 링크하는 경우
  • ‘회사’로부터 사전 승인 받지 아니한 상업광고, 판촉내용을 게시하는 경우
  • 해당 상품과 관련 없는 내용인 경우
  • 정당한 사유 없이 당사의 영업을 방해하는 내용을 기재하는 경우
  • 기타 관계법령에 위반된다고 판단되는 경우

제11조 (회원에 대한 통지)

  • ‘회사’가 회원에 대한 통지를 하는 경우, 회원이 가입신청시 ‘회사’에 제출한 전자우편주소 등으로 할 수 있습니다.
  • ‘회사’은 불특정다수 회원에 대한 통지의 경우 1주일이상 “사이트” 게시판에 게시함으로서 개별 통지에 갈음할 수 있습니다. 다만, 회원 본인의 거래와 관련하여 중대한 영향을 미치는 사항에 대하여는 개별통지를 합니다.

제12조(‘회사’의 의무)

  • ‘회사’는 법령과 이 약관이 금지하거나 공서양속에 반하는 행위를 하지 않으며 이 약관이 정하는 바에 따라 지속적이고, 안정적으로 ‘상품 등’을 제공하는데 최선을 다하여야 합니다.
  • ‘회사’는 회원이 안전하게 인터넷 서비스를 이용할 수 있도록 이용자의 개인정보(신용정보 포함)보호를 위한 보안 시스템을 갖추어야 합니다.
  • ‘회사’는 회원으로부터 제기되는 의견이나 불만이 정당하고 객관적으로 인정될 경우에는 적절한 절차를 거쳐 즉시 처리하여야 합니다. 다만, 즉시 처리가 곤란한 경우에는 회원에게 그 사유와 처리일정을 통보하여야 합니다.

제13조(서비스의 중단)

  • ‘회사’는 다음 각 호에 해당하는 경우 ‘서비스’ 제공을 중지할 수 있습니다.
    가. 컴퓨터 등 정보통신설비의 보수점검∙교체 및 고장, 통신의 두절 등의 사유가 발생한 경우
    나. 『전기통신사업법』에 규정된 기간통신사업자가 전기통신 ‘서비스’를 중지했을 경우
    다. 기타 불가항력적 사유가 있는 경우
  • ‘회사’는 국가비상사태, 정전, ‘서비스’ 설비의 장애 또는 ‘서비스’ 이용의 폭주 등으로 정상적인 ‘서비스’ 이용에 지장이 있는 때에는 ‘서비스’의 전부 또는 일부를 제한하거나 정지할 수 있습니다.
    ‘회사’가 ‘서비스’ 제공을 일시적으로 중단할 경우 서비스 일시 중단사실과 그 사유를 ‘사이트’ 혹은 ‘회사’가 운영하는 인스타그램 계정에 통지합니다.

제14조(구매신청)

  • ‘사이트’ 이용자는 ‘사이트’상에서 다음 또는 이와 유사한 방법에 의하여 구매를 신청하며, ‘사이트’는 이용자가 구매신청을 함에 있어서 다음의 각 내용을 알기 쉽게 제공하여야 합니다.
  • 상품 등의 검색 및 선택
  • 구매자 성명, 주소, 전화번호, 전자우편주소(또는 이동전화번호) 등의 입력
    약관내용, 청약철회권이 제한되는 서비스, 배송료, 설치비 등의 비용부담과 관련한 내용에 대한 확인
  • 이 약관에 동의하고 위호의 사항을 확인하거나 거부하는 표시(예, 마우스 클릭)
  • 결제방법의 선택
  • ‘회사’는 회원의 구매신청이 있는 경우 회원에게 수신확인통지를 합니다.
    전 항의 수신확인통지를 받은 회원은 의사표시의 불일치 등이 있는 경우에는 수신확인통지를 받은 후 즉시 구매신청 변경 및 취소를 요청할 수 있습니다. 다만, 이미 대금을 지불한 경우에는 제24조 청약철회 등에 관한 규정에 따릅니다.

제15조(지급방법)

  • ‘회사’에서 구매한 상품에 대한 대금지급방법은 다음 각 호의 방법중 가용한 방법으로 할 수 있습니다.
  • 신용카드 결제
  • 무통장 입금
  • 기타 ‘회사’가 추가 지정하는 결제 수단 (할인 쿠폰 등)
  • 회원이 구매대금의 결제와 관련하여 입력한 정보 및 그 정보와 관련하여 발생한 책임과 불이익은 전적으로 회원이 부담합니다.

제16조(상품 등의 공급)

  • ‘회사’는 회원의 ‘상품 등’의 공급에 관하여 별도의 약정이 없는 이상 회원이 ‘상품 등’을 구매한 날부터 빠른 시일 이내에 ‘상품 등’을 배송할 수 있도록 주문제작, 포장 등 기타의 필요한 조치를 취합니다.
    ‘회사’는 회원이 ‘상품 등’의 공급절차 및 진행사항, ‘상품 등’에 대한 구매 결제내역을 확인할 수 있도록 적절한 조치를 하여야 하며, ‘상품 등’의 취소방법 및 절차를 안내하여야 합니다.
    ‘회사’는 회원이 구매한 ‘상품 등’에 대해 배송수단, 수단별 배송비용, 배송비용 부담자, 수단별 배송기간 등을 명시합니다.
    ‘회사’와 고객간에 상품의 인도시기 및 쿠폰의 제공시기에 관하여 별도의 약정이 있는 경우에는 본 약관에 우선합니다.

제17조(환급)

  • “회사”는 회원이 구매신청한 상품 등이 품절 등의 사유로 인도 또는 제공을 할 수 없을 때에는 지체 없이 그 사유를 이용자에게 통지하고 사전에 대금을 받은 경우에는 대금을 받은 날부터7영업일 이내에 환급하거나 환급에 필요한 조치를 취합니다.

제18조(청약철회 등)

  • ‘회사’의 ‘상품 등’의 구매취소 및 환불 규정은 『전자상거래 등에서의 소비자보호에 관한 법률』 등 관련 법령을 준수합니다.
    ‘회사’와 ‘상품 등’의 구매에 관한 계약을 체결한 회원은 수신확인의 통지를 받은 날(전자우편 또는 SMS 문자통지 등을 받은 날) 또는 ‘상품 등’의 공급을 받은 날로부터 7일 이내에는 청약을 철회할 수 있습니다.
    회원은 ‘상품 등’을 배송 받은 경우 아래 각 호에 해당하는 경우에는 교환 및 반품, 환불을 할 수 없습니다.
    가. 회원에게 책임 있는 사유로 ‘상품 등’이 멸실 또는 훼손된 경우(다만, ‘상품 등’의 내용을 확인하기 위하여 포장 등을 훼손한 경우에는 청약철회를 할 수 있습니다.)
    나. 회원의 사용 또는 일부 소비에 의하여 ‘상품 등’의 가치가 현저히 감소한 경우
    다. 시간의 경과에 의하여 재판매가 곤란할 정도로 ‘상품 등’의 가치가 현저히 감소한 경우
    라. 같은 성능을 지닌 ‘상품 등’으로 복제가 가능한 경우 그 원본인 ‘상품 등’의 포장을 훼손한 경우
    마. 회사가 특정 쿠폰 또는 상품 등에 대하여 청약철회 제한에 관해 사전에 고지한 경우
    회원은 제3항 및 제4항의 규정에 불구하고 ‘상품 등’의 내용이 표시∙광고 내용과 다르거나 계약 내용과 다르게 이행된 때에는 당해 ‘상품 등’을 공급받은 날부터 3일 이내, 그 사실을 안 날 또는 알 수 있었던 날부터 10일 이내에 청약철회 등을 할 수 있습니다.

제19조(청약철회 등의 효과)

  • 회원이 구매한 ‘상품 등’을 취소 또는 환불하는 경우 ‘회사’는 그 처리 결과에 대해 제13조(회원에 대한 통지)에 정한 방법으로 통지합니다.
    ‘회사’는 회원으로부터 쿠폰취소 요청 또는 상품 등을 반환 받은 경우 7영업일 이내에 이미 지급받은 대금을 환급합니다. 이 경우 ‘회사’가 회원에게 재화 등의 환급을 지연할 때에는 그 지연기간에 대하여 공정거래위원회가 정하여 고시하는 지연이자율을 곱하여 산정한 지연이자를 지급합니다.
    청약철회 등의 경우 공급받은 ‘상품 등’의 반환에 필요한 비용은 회원이 부담합니다. 다만, ‘상품 등’의 내용이 표시∙광고 내용과 다르거나 계약내용과 다르게 이행되어 청약철회 등을 하는 경우 ‘상품 등’에 필요한 비용은 ‘회사’가 부담합니다.
    회원의 단순변심에 의한 취소일 경우 환불처리에 발생하는 수수료와 기타 제반 비용은 회원이 부담합니다.
    기타 본 약관 및 ‘사이트’의 이용안내에 규정되지 않은 취소 및 환불에 대한 사항에 대해서는 소비자 피해보상규정에서 정한 바에 따릅니다.

제20조(저작권의 귀속 및 이용제한)

  • ‘회사’가 작성한 저작물에 대한 저작권 기타 지적재산권은 ‘회사’에 귀속합니다.
    이용자는 ‘사이트’를 이용함으로써 얻은 정보 중 ‘회사’에게 지적재산권이 귀속된 정보를 ‘회사’의 사전 승낙 없이 복제, 송신, 출판, 배포, 방송 기타 방법에 의하여 영리목적으로 이용하거나 제3자에게 이용하게 하여서는 안됩니다.
    ‘회사’는 약정에 따라 이용자에게 귀속된 저작권을 사용하는 경우 당해 이용자에게 통보하여야 합니다.

제 21 조 (면책조항)

  • ‘회사’는 천재지변 또는 이에 준하는 불가항력으로 인하여 ‘서비스’를 제공할 수 없는 경우에는 ‘서비스’ 제공에 관한 책임이 면제됩니다.
    ‘회사’는 회원의 귀책사유로 인한 ‘서비스’ 이용의 장애에 대하여 책임을 지지 않습니다.
    ‘회사’는 회원이 ‘서비스’를 이용하여 기대하는 수익을 상실한 것에 대하여 책임을 지지 않으며, 그 밖의 ‘서비스’를 통하여 얻은 자료로 인한 손해에 관하여 책임을 지지 않습니다.
    ‘회사’는 회원이 게재한 정보, 자료, 사실의 신뢰도, 정확성 등 내용에 관해서는 책임을 지지 않습니다.
    회원이 발송한 메일 내용에 대한 법적인 책임은 사용자에게 있습니다.
    ‘회사’는 회원간 또는 회원과 제3자 상호간에 ‘서비스’를 매개로 하여 거래 등을 한 경우에는 책임이 면제됩니다.
    ‘회사’는 무료로 제공되는 ‘서비스’ 이용과 관련하여 관련법에 특별한 규정이 없는 한 책임을 지지 않습니다.

제22조(분쟁해결)

  • ‘회사’는 이용자가 제기하는 정당한 의견이나 불만을 반영하고 그 피해를 보상처리하기 위하여 피해보상처리기구를 설치, 운영합니다.
    ‘회사’는 이용자로부터 제출되는 불만사항 및 의견은 우선적으로 그 사항을 처리합니다. 다만, 신속한 처리가 곤란한 경우에는 이용자에게 그 사유와 처리일정을 즉시 통보해 드립니다.
    ‘회사’와 이용자 간에 발생한 전자상거래 분쟁과 관련하여 이용자의 피해구제신청이 있는 경우에는 공정거래위원회 또는 시, 도지사가 의뢰하는 분쟁조정기관의 조정에 따를 수 있습니다.

제23조(재판권 및 준거법)

  • ‘회사’와 이용자 간에 발생한 전자상거래 분쟁에 관한 소송은 제소 당시의 이용자의 주소에 의하고, 주소가 없는 경우에는 거소를 관할하는 지방법원의 전속관할로 합니다. 다만, 제소 당시 이용자의 주소 또는 거소가 분명하지 않거나 외국 거주자의 경우에는 민사소송법상의 관할법원에 제기합니다.
    ‘회사’와 이용자 간에 제기된 전자상거래 소송에는 한국법을 적용합니다.

부 칙(시행일)

이 약관은 2022년 5월 22일부터 시행합니다.

[Terms of service]

Article 1 [Purpose)

These Terms and Conditions govern the rights of users in using Internet-related services (hereinafter referred to as “Services”) provided by “Sugar Rain Baking Studio” (hereinafter referred to as the “Company”), which operates www.hanbitcho.com (hereinafter referred to as the “Site”). , for the purpose of stipulating duties and responsibilities.

※「These terms and conditions apply mutatis mutandis to e-commerce transactions using PC communication, wireless, etc.

Article 2 (Definition)

“Site” refers to a virtual business place that the company has set up so that “products, etc.” can be traded using information and communication facilities such as computers to provide products to users. do. The ‘site’ currently operated by the ‘company’ is hanbitcho.com, and also includes web and apps in Android and iOS environments.
“User” refers to a person who has registered as a member on the “Site” and can continuously use the services provided by the “Site”.
‘Password’ refers to a combination of English letters and numbers set by the member and registered on the ‘site’ in order to confirm the identity of the member and to protect the rights and interests and confidentiality of the member.
Terms not defined in these Terms and Conditions shall be governed by the relevant laws and regulations, and otherwise shall be subject to general commercial practices.

Article 3 (Explanation, explanation and revision of terms and conditions, etc.)

The ‘Company’ posts the contents of these Terms and Conditions, name of company and representative, address, phone number, e-mail address, business registration number, etc. on the initial ‘Service’ screen of the ‘Site’ so that members can easily know. However, the specific details of the terms and conditions can be viewed by the member through the connection screen.
‘Company’ means 『Act on Consumer Protection in Electronic Commerce, Etc.』, 『Act on Regulation of Terms and Conditions』, 『Basic Act on Electronic Transactions』, 『Electronic Signature Act』, 『Act on Promotion of Information and Communications Network Utilization, etc.』, 『Basic Consumer Act』 These terms and conditions may be amended to the extent that they do not violate the relevant laws and regulations.
When the ‘company’ revises the terms and conditions, the date of application and the reason for the amendment shall be specified and notified along with the current terms and conditions on the initial screen of the ‘site’ from 7 days before the effective date to the day before the effective date.
When the ‘company’ revises the terms and conditions, the amended terms and conditions are applied only to contracts concluded after the effective date, and the provisions of the terms and conditions before the amendment are applied to contracts already concluded before that date. However, if a member who has already signed a contract sends a message to the ‘company’ within the notice period of the amended terms and conditions under Paragraph 3 that he/she wants to be subject to the provisions of the amended terms, the amended terms and conditions apply It’s possible.
If a member continues to use the ‘service’ of the ‘company’ after the effective date announced in accordance with paragraph 3, it is deemed to agree to the amended terms and conditions. Members who do not agree to the amended terms and conditions can freely terminate the service use contract at any time.
Matters not stipulated in these terms and conditions and interpretation of these terms and conditions shall be governed by the Consumer Protection Act in Electronic Commerce, etc., the Act on the Regulation of Terms and Conditions, the Consumer Protection Guidelines in Electronic Commerce, etc. and related laws or commercial practices set by the Fair Trade Commission. .

Article 4 (Establishment of Contract)

The “Company” may not accept the purchase application as in Article 9 if it falls under any of the following subparagraphs. However, in the case of entering into a contract with a minor, it is necessary to notify that the minor or his/her legal representative may cancel the contract if the consent of the legal representative is not obtained.
In case the ‘applicant for membership’ has previously lost membership under these terms and conditions. However, exceptions are made when 3 months have passed since the loss of membership and the company’s approval of re-registration is obtained.
If false information is entered in the registration details, or if there is an omission or error
If you are under the age of 14 as of the date of membership registration
If the name and e-mail address of an already registered member are the same
If you want to use this ‘service’ for illegal purposes or for profit
In case approval is not possible due to reasons attributable to the member or if the application is made in violation of other regulations
If it is confirmed that the application violates these terms and conditions or is an illegal or unfair application for use, and the ‘company’ deems it necessary based on a reasonable judgment
The ‘company’ may withhold approval if there is no room for ‘service’ related facilities or there is a technical or business problem.
In the event that the application for membership is not approved or withheld in accordance with Paragraph 2, in this case, the ‘company’ shall, in principle, notify the ‘applicant for membership’.
The time of establishment of the contract of use shall be the time when the ‘company’ indicates the completion of the subscription in the application process.
The ‘Company’ may classify members by grade according to the ‘Company’ policy, subdivide usage hours, frequency of use, and ‘Service’ menu to differentiate use.
The ‘Company’ may impose restrictions on the use of members or restrictions by grade to comply with the grade and age according to the 「Act on the Promotion of Movies and Video Products」 and the 「Youth Protection Act」.

Article 5 (Membership)

The user applies for membership by entering member information according to the registration form set by the “company” and expressing his/her intention to agree to these terms and conditions.
“Company” registers as a member among users who have applied for membership as described in Paragraph 1, unless they fall under any of the following subparagraphs.
In the event that the applicant for membership has previously lost his or her membership qualifications pursuant to Article 7 (3) of these Terms and Conditions, provided that 3 years have elapsed since the loss of membership pursuant to Article 7 (3) and has obtained approval from the “Company” for membership re-registration case is an exception.
If there is a false, omission, or error in the registration details
If you want to use this ‘service’ for illegal purposes or for profit
In case approval is not possible due to reasons attributable to the member or if the application is made in violation of other regulations
If it is confirmed that it violates these terms and conditions or that it is an illegal or unreasonable application
If it is judged that registering as a member is significantly disrupted by the technology of the “Site”
The time of establishment of the membership contract is when the consent of the “site” reaches the member.
The time of establishment of the membership contract is the time when the “Company” indicates the completion of membership in the application process.

Article 6 (Change of Personal Information)

Members can view and modify their personal information at any time through the personal information management screen.

Article 7 (Member withdrawal and loss of qualifications, etc.)

A member may request withdrawal from the “company” at any time, and the “company” handles it according to the regulations.
If a member falls under any of the following reasons, the “Company” may limit and suspend membership.
In case of threatening the order of e-commerce, such as interfering with other people’s use of the site or stealing the information
In the case of using the ‘site’ to act against laws and public order and morals
In case of disseminating false information or damaging the reputation of the ‘company’ in relation to the operation of the ‘site’
In the case of interfering with the operation of the ‘site’ by verbal abuse, intimidation, or obscene language or behavior, etc.
In case of habitual or repeated cancellation/return without justifiable reason after purchasing ‘products’ through the ‘site’ to interfere with business
If the same act is repeated two or more times after the ‘Company’ limits/suspends membership, or if the cause is not corrected within 30 days, the “Company” may lose membership.
If the ‘company’ loses the membership, the membership registration is cancelled. In this case, the member is notified of this and given an opportunity to explain by setting a period of at least 30 days before the membership registration is cancelled.

Article 8 (Obligation for member ID and password)

① Except in the case of Article 17, the member is responsible for managing the ID and password.

② Members shall not allow third parties to use their ID and password.

③ When a member recognizes that his or her ID and password are stolen or used by a third party, immediately notify the “Company” and follow the instructions of the “Company”.

Article 9 (Responsibilities of Members)

The user should not conduct the following.

Registration of false information when applying or changing
Stealing other people’s information
Change of information posted on “Company”
Transmission or posting of information (computer programs, etc.) other than those specified by the “company”
Infringement of intellectual property rights such as copyrights of the “company” and other third parties
Acts that damage the reputation of the “company” or other third parties or interfere with business
An act of disclosing or posting obscene or violent messages, images, voices, or other information that goes against public order and morals on the ‘site’
Acts that violate other related laws or regulations set by the “company”

Article 10 (Posts by Members)
All rights and responsibilities for posts written by members belong to the member who posted them, and the ‘company’ may delete the contents of the ‘service’ posted or registered by the member without prior notice if it is determined that it falls under each of the following items. , ‘Company’ does not take any responsibility for this.

In case of content that defames other members or third parties by slander or slander
If the content is in violation of public order and morals
When it is recognized that it is related to a criminal act
In case of contents that infringe other rights such as the copyright of the ‘company’ or the copyright of a third party
When a member posts pornography on the ‘site’ and bulletin board or links to an obscene site
In the case of posting commercial advertisements or promotions that have not been approved in advance by the ‘company’
If the content is not related to the product
In the case of posting content that interferes with our business without justifiable reasons
In case it is judged to be in violation of other related laws

Article 11 (Notification to Members)

If the “Company” notifies the member, it can be done with the e-mail address submitted to the “Company” by the member when applying for membership.
The “Company” may substitute individual notices by posting on the “Site” bulletin board for more than one week in case of notice to many unspecified members. However, individual notices are given for matters that have a significant impact on the member’s own transaction.

Article 12 (Obligations of “Company”)

The “Company” shall not engage in acts prohibited by laws and regulations and these Terms and Conditions or contrary to public order and morals, and shall do its best to provide ‘products, etc.’ continuously and stably as stipulated in these Terms and Conditions.
“Company” must have a security system to protect users’ personal information (including credit information) so that members can safely use the Internet service.
‘Company’ shall take appropriate measures when opinions or complaints raised by members are justly and objectively recognized.

It must be processed immediately after passing through the vehicle. However, if immediate processing is difficult, the member must be notified of the reason and processing schedule.

Article 13 (Suspension of Service)
The ‘company’ may suspend the provision of ‘services’ in any of the following cases.
go. In case of maintenance, inspection, replacement, breakdown of information and communication facilities such as computers, or interruption of communication
me. When the key telecommunication business operator stipulated in the 『Telecommunication Business Act』 has suspended telecommunication ‘service’
All. In case of other force majeure reasons

The ‘Company’ may restrict or suspend all or part of the ‘Service’ when there is an obstacle to the normal use of the ‘Service’ due to a national emergency, a power outage, a failure of the ‘Service’ facility, or excessive use of the ‘Service’.
If the ‘company’ temporarily suspends the provision of ‘service’, it will notify the ‘site’ or the Instagram account operated by the ‘company’ of the temporary suspension of the service and the reason.

Article 14 (Application for Purchase)

A user of the “Site” applies for a purchase on the “Site” by the following or similar methods, and the “Site” shall provide each of the following information in an easy-to-understand manner to the user when applying for a purchase.
Search and select products, etc.
Enter the buyer’s name, address, phone number, e-mail address (or mobile phone number), etc.
Confirmation of the contents of the terms and conditions, the service with limited right to withdraw the subscription, and the burden of expenses such as shipping and installation costs
Indication of agreeing to these terms and conditions and confirming or rejecting the above (e.g., mouse click)
Choice of payment method
The ‘company’ notifies the member of receipt confirmation when there is a purchase request from the member.
A member who has received the acknowledgment notice in the preceding paragraph may request to change or cancel the purchase application immediately after receiving the acknowledgment notice if there is any discrepancy in the expression of intention. However, if the payment has already been made, it will be subject to the provisions of Article 24, cancellation of subscription, etc.

Article 15 (Method of Payment)

The method of payment for products purchased from the “company” can be made by any of the following methods available.

credit card payment
Deposit without bankbook
Other payment methods additionally designated by the ‘company’ (discount coupons, etc.)
The member is solely responsible for the information entered by the member in relation to the payment of the purchase price and any responsibilities and disadvantages incurred in relation to the information.

Article 16 (Supply of Goods, etc.)

Unless there is a separate agreement regarding the supply of ‘products, etc.’ by the member, the ‘company’ shall make-to-order, packaging, etc. Take the necessary action.
The ‘company’ shall take appropriate measures so that the member can check the supply procedure and progress of ‘products, etc.’ and purchase and payment details for ‘products, etc.’, and shall guide the cancellation method and procedure of ‘products, etc.’
The ‘company’ specifies the delivery method, delivery cost by means, bearer of delivery cost, and delivery period by means for ‘products, etc.’ purchased by members.
If there is a separate agreement between the ‘company’ and the customer regarding the delivery time of the product and the provision of coupons, these terms and conditions take precedence.

Article 17 (Refund)

In the event that the product requested by the member cannot be delivered or provided due to out-of-stock, etc., the “Company” shall notify the user of the reason without delay and, if payment has been received in advance, refund within 7 business days from the date of receipt of the payment. or take the necessary actions for a refund.

Article 18 (Withdrawal of subscription, etc.)

The purchase cancellation and refund rules for ‘products, etc.’ of the ‘company’ comply with relevant laws such as the 『Consumer Protection Act in Electronic Commerce, Etc.』.
Members who have concluded a contract for the purchase of ‘products, etc.’ with the ‘company’ shall receive a notification of receipt confirmation (the day they receive an e-mail or SMS text notification, etc.) or 7 days from the date of receiving the supply of ‘products, etc.’ You can withdraw your subscription within
Members cannot exchange, return, or refund in the case of any of the following when they have received “products, etc.”
go. In case the ‘product, etc.’ is lost or damaged due to a cause attributable to the member (however, if the packaging is damaged to check the contents of the ‘product, etc., the subscription may be withdrawn.)
me. In case the value of ‘products, etc.’ has significantly decreased due to member’s use or partial consumption
All. In case the value of ‘products, etc.’ has significantly decreased to such an extent that resale is difficult due to the passage of time
la. If it is possible to reproduce as a ‘product, etc.’ with the same performance, if the original ‘product, etc.’ packaging is damaged
mind. If the company has notified in advance about the restrictions on withdrawal of subscription for specific coupons or products
Notwithstanding the provisions of Paragraphs 3 and 4, if the contents of the ‘Products, etc.’ are different from the displayed/advertised contents or the contract is performed differently, within 3 days from the date of receiving the ‘Products, etc.’, the fact You can withdraw your subscription within 10 days from the date you knew or could have known about it.

Article 19 (Effect of Withdrawal of Subscription, etc.)

In the event of a cancellation or refund of a ‘product, etc.’ purchased by a member, the ‘company’ shall notify the result of the processing in the manner set forth in Article 13 (Notification to Members).
The ‘company’ will refund the payment already paid within 7 business days when a coupon cancellation request or product is returned from a member. In this case, when the ‘Company’ delays the refund of goods, etc. to the member, it pays the delayed interest calculated by multiplying the delayed interest rate determined and announced by the Fair Trade Commission for the delay period.
In case of withdrawal of subscription, etc., the member shall bear the cost necessary to return the supplied ‘goods, etc.’. However, if the contents of ‘products, etc.’ are different from the contents of display/advertisement, or if the contract is executed differently, the expenses necessary for the ‘products, etc.’ shall be borne by the ‘company’.
In case of cancellation due to a member’s simple change of mind, the member shall bear the fee and other expenses incurred in the refund processing.
Other cancellations and refunds that are not stipulated in these Terms and Conditions and the User Guide of the ‘Site’ are subject to the provisions of the Consumer Damage Compensation Regulations.

Article 20 (Attribution of Copyright and Restriction on Use)

Copyrights and other intellectual property rights for works created by the “company” belong to the “company”.
Among the information obtained by using the “site”, the user uses the information belonging to the “company” for profit without prior consent of the “company” by copying, transmitting, publishing, distributing, broadcasting, or other means for profit or using a third party should not be used by others.
“Company” must notify the user when using the copyright belonging to the user according to the contract.

Article 21 (Disclaimer)

If the ‘company’ cannot provide the ‘service’ due to a natural disaster or force majeure equivalent thereto, the responsibility for the provision of the ‘service’ is exempted.
The ‘company’ is not responsible for any obstacles to the use of ‘service’ due to reasons attributable to the member.
The ‘company’ is not responsible for the loss of revenue expected by the member using the ‘service’, and is not responsible for any damage caused by data obtained through other ‘services’.
The ‘company’ is not responsible for the contents, such as the reliability and accuracy of information, data, and facts posted by members.
Users are legally responsible for the content of e-mails sent by members.
The ‘company’ is exempted from liability in the case of transactions between members or between members and third parties through ‘services’.
The ‘Company’ is not responsible for the use of the ‘service’ provided free of charge, unless there are special provisions in the relevant laws.

Article 22 (Dispute Settlement)

The “Company” installs and operates a damage compensation processing organization to reflect legitimate opinions or complaints raised by users and compensate for the damage.
The “Company” takes precedence over complaints and opinions submitted from users. However, if prompt processing is difficult, the reason and processing schedule will be immediately notified to the user.
In the event of a user’s application for damage relief in relation to an e-commerce dispute between the “Company” and the user, the Fair Trade Commission or a dispute resolution agency commissioned by a city or provincial governor may follow the arbitration.

Article 23 (Jurisdiction and Governing Law)

Litigation related to e-commerce disputes between the “company” and users is based on the address of the user at the time of filing, and if there is no address, the district court having jurisdiction over the place of residence shall have exclusive jurisdiction. However, if the address or residence of the user is not clear at the time of filing, or if the user resides in a foreign country, the complaint shall be submitted to the competent court under the Civil Procedure Act.
Korean law applies to e-commerce lawsuits filed between the “Company” and users.

Addendum (Enforcement Date)

These terms and conditions are effective from May 22, 2022.

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